top of page

לא לפחד לעלות בסולם (ויצא)


כמה אנחנו אוהבים יציבות: הכל ברור, רגוע, שקט. אין עליות גדולות מידי ואין ירידות דרסטיות. המצב הזה מאד נוח לנו... אבל יש בו בעיה: הוא מרדים...! אנחנו נשארים באותו המקום הן מבחינה פיזית והן בהתפתחות האישית שלנו. הכל נשאר אותו דבר.


לעומת זאת ישנם מצבים בחיים בהם הכל נראה סוער: עולים / יורדים, דברים משתנים, מה שנראה לנו כדבר אחד - מתגלה כדבר אחר פחות צפוי...אלו מצבים שאנחנו פחות אוהבים - ועם זאת, דווקא המצבים האלו מצמיחים אותנו מעבר למה שחשבנו והכרנו בעצמנו.


אחרי שנים של ישיבה בשקט של 'יושב האהלים', נאלץ יעקב אבינו לברוח לחו"ל. ממש עם היציאה החוצה הוא חולם על הסולם ועליו מלאכים עולים ויורדים. הסולם הזה נמצא בעצם בתוכו, ומרמז לו שהכל הולך לזוז ולהשתנות. זו הכנה לקראת מה שיקרה לו לאורך כל השנים הבאות.

בלי שהוא בחר בזה, הוא נאלץ להיפגש עם אבי אבות הרמאים בעולם. האדם שמוכן למכור את הבנות שלו עבור כסף...אדם שיחליף מאה פעם את תנאי המשכורת שלו...אדם שיעביד אותו ביום ובלילה...אדם שיחליף לו את נשיו...ושאפילו יתכנן להרוג אותו: 'ארמי אובד אבי'.


והנה דווקא בתוך כל ה'בלגן' הזה של העולם הכי לא יציב שיש, מתחת לפני השטח ובצורה לא מורגשת, הולך וצומח עולם מופלא ופנימי: 12 השבטים של עם ישראל !


לפעמים דווקא דברים גדולים נוצרים בעומק השטח, כאשר מעל פני השטח הדברים נראים להיפך. כדי לראות תהליכים עמוקים כאלו, אנחנו צריכים לסגל בעצמנו מבט עמוק על עצמנו ועל המציאות ולהבין שמה שנראה כלפי חוץ לא מעיד בכלל על מה שקורה בעומק.


ברמה האישית זה יכול להיות ילד שמתנהג בצורה חצופה, אבל באמת הוא זועק לתשומת לב, או אדם שמגיב בכעס, אבל בעצם הוא זקוק לחיבוק.


זה נכון במציאות החיים האישית של כל אחד, וזה נכון פי כמה במציאות אותה כולנו חווים: עד לפני כמה שבועות, כולנו היינו במצב די נוח ואולי קצת מרדים...לא היו עליות או ירידות מאד גדולות... - והנה כל זה משתנה ביום אחד: לא בחרנו ולא תכננו את המציאות שנכפתה עלינו. היא כואבת, מבלבלת ונראית לא יציבה.


ויחד עם זאת, צריך להאמין שמתחת לפני השטח, קורים, בעז"ה, דברים גדולים. תהליכים שאולי היה צריך לחכות שיקרו בעוד כמה שנים – והם מתרחשים בשבועות ספורים.

אף אחד מאיתנו לא יודע – ולא אמור לדעת – כמה זמן תימשך המציאות של העליה והירידה בסולם, אבל יחד עם זאת, צריך לאמץ מבט של עומק, ולהאמין שדווקא המציאות הכל כך לא ברורה הזו – דווקא היא זו שתוביל את כולנו, בעז"ה, למקומות וגבהים אחרים לגמרי:""וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה".


ומי שעשה נסים לאבותינו בימים ההם – הוא יעשה נסים ונפלאות לכולנו גם בזמן הזה!

"חֲזַק וְנִתְחַזַּק בְּעַד עַמֵּנוּ וּבְעַד עָרֵי אֱלֹהֵינוּ"!


שבת שלום ומבורך !

שמואל מינקוב

מאסטר נל"פ, מדייק אנשים לעצמם


3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מצטער טעיתי (אחרי מות)

בס"ד מהן 3 המילים שהכי קשה לומר אותן בין בני אדם? 'אני מצטער – טעיתי'. אם היינו מסוגלים לומר את המילים האלו, היינו חיים במציאות חיים אחרת לגמרי. הרבה מאד מריבות היו נמנעות, והרבה קשרים בין אנשים היו נ

תודעת הנס שבטבע (שביעי של פסח)

ישנם 2 מצבי תודעה עיקריים בהם אנחנו חיים: א. 'תודעת הטבע' – במצב הזה אנחנו חיים במסגרת קבועה, מחזורית וסגורה, בה הכל קבוע מראש וחוזר על עצמו שוב ושוב. במצב הזה כמו שהשמש זורחת שוב ושוב, כך גם מתנהלים

מדברים - ויוצאים לחרות (מצורע - פסח)

איך מצליח מלך כל כך נמוך לשלוט על עמים שלמים, בלי שבכלל יהיו שם גדרות תיל וכלבי שמירה?  הכירו את פרעה: מלך בגובה של אמה בלבד (כחצי מטר), ששולט בכל האימפריה המצרית. מה מקור הכוח שלו – ואיך זה ממש קשור

bottom of page