top of page

מדברים - ויוצאים לחרות (מצורע - פסח)


איך מצליח מלך כל כך נמוך לשלוט על עמים שלמים, בלי שבכלל יהיו שם גדרות תיל וכלבי שמירה?  הכירו את פרעה: מלך בגובה של אמה בלבד (כחצי מטר), ששולט בכל האימפריה המצרית. מה מקור הכוח שלו – ואיך זה ממש קשור אלינו?


גם השבת אנחנו ממשיכים לקרוא על דיני המצורע וטהרתו. ומה הקשר לחג הפסח? התשובה: הפה שלנו!

פעם זה היה דבר מוחשי ממש: אם הייתם מדברים לשון הרע או שאר דיבורים שליליים - תוך זמן קצר הייתם מקבלים רמזים של ממש שמופיעים בקירות הבית, בבגדים, ובסופו של דבר גם בגוף עצמו.


המדרש אומר שאף עבד לא ברח ממצרים - לא בגלל השמירה, אלא בכוח הדיבור.

פרעה, מלך מצרים, שלט על האנשים רק בכוח הדיבור שלו. הוא היה אומן בתחום הזה!

בספרים מופיע ש"פרעה" משמעותו "פה רע". זו מהות של אדם שכל עניינו לדבר ולהדגיש את הרע. תמיד לחפש את מה שלא עובד. להראות לאדם כמה הוא קטן, כמה הוא לא משמעותי, כמה השינוי החיובי שהוא רוצה לעשות לא יחזיק מעמד, כמה העולם הוא רע ועוד ועוד.


כל מי ששומע שוב ושוב דיבורים רעים כאלו,  כל האנרגיות שלו הולכות ונעלמות, ושטיפת המוח השלילית הזו פועלת עליו וגורמת לו לא לנסות לזוז ולשנות את המצב בו הוא נמצא. הוא פשוט מאמין לכל הדיבורים האלו ובטוח שהם האמת...


פרעה לא נעלם - הוא קיים גם עכשיו: א. אנחנו מוקפים באין סוף ערוצי תקשורת ששוטפים לנו את התודעה בכיוונים שליליים ומנמיכים.  ב. גם אנחנו - כשאנחנו מדברים דיבורים (חיצוניים כלפי אחרים, או פנימיים עם עצמנו) של ביקורת, כעס, ציניות, יאוש ולעג, כלפי עצמנו וכלפי אחרים - אנחנו ממשיכים את אותה תפיסת עולם עתיקה שרמסה בכוח הדיבור את מהות האדם והפכה אותו [ואותנו] לעבד נרצה, ובעצם אנחנו ממשיכים את השעבוד והעבדות גם היום!


מול כל זה עומד חג הפסח. זה החג הגדול של גאולת הדיבור: "והגדת לבנך". "פה-סח". זה החג שמלמד אותנו איך נכון וצריך לדבר: דיבורים של עוצמה, חיזוק, לימוד זכות, אהבה, פירגון ואכפתיות.


מול הדיבור הציני, הלעגני, המצמצם והמנמיך, עומד הדיבור העוצמתי, המצמיח והמעודד שמראה לעצמנו כמה אנחנו טובים, ראויים, גדולים ועוצמתיים. זה הדיבור שמאמין בטוב שבנו ובעולם.  הוא לא נותן תוקף לשום דיבור מחליש שמחפש רק את מה שלא עובד, אלא מדגיש במודע את הטוב ואת האור. ודיבור – יוצר מציאות ממשית!


ב"שבת הגדול" שבאה תמיד לפני פסח, צריך לשוחח ולדבר על הגדולה שנמצאת בכל אחד ואחד מאיתנו באופן אישי, ומתוך כך להגיד גם לבני הזוג ולילדים שלנו כמה הם גדולים ואהובים איך שהם כמו שהם!


במיוחד עכשיו, הדיבור הזה נוגע גם ביחס לעם שלנו כולו: לא לקטרג ולא להנמיך אלא אדרבה, לדבר וללמד זכות על העם, שהוא עם גדול שראוי לגאולה, ממש כמו שהיה בימים ההם בזמן הזה. לדבר טוב על המצב, על התקופה ולהודות בפה מלא  - על הנסים שכולנו חווים מול עינינו ממש!


הדיבורים האלו מרפאים אותנו מטומאת הצרעת, מוציאים אותנו מעולו של 'הפה הרע', וגורמים בעז"ה, לגאולה, ישועה ולחרות עולם אמיתית!


שבת שלום ומבורך, פסח כשר ושמח לכולכם, לגאולה אמתית ושלמה בקרוב!

שמואל מינקוב

מאסטר נל"פ, מדייק אנשים לעצמם

2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תודעת הנס שבטבע (שביעי של פסח)

ישנם 2 מצבי תודעה עיקריים בהם אנחנו חיים: א. 'תודעת הטבע' – במצב הזה אנחנו חיים במסגרת קבועה, מחזורית וסגורה, בה הכל קבוע מראש וחוזר על עצמו שוב ושוב. במצב הזה כמו שהשמש זורחת שוב ושוב, כך גם מתנהלים

המרירות שמביאה לשפע (תזריע)

תארו לעצמכם שאתם מגלים יום אחד שיש לכם נזילה רצינית בקיר הבית. האינסטלטור אומר לכם שאין ברירה אלא להרוס את הקיר כדי לגלות את מקור הבעיה. זה בוודאי לא רגע משמח כל כך... מכיוון שאין לכם ברירה, הקיר נהרס

מתחדשים (ניסן - שמיני)

אנחנו נמצאים במציאות מיוחדת במינה במהלך החודשים האחרונים. לפני כן היה נראה כאילו העם שלנו קצת הלך 'לאיבוד'...ושקע בתוך עייפות והתעסקויות לא ממש חשובות... ואז הגיעה המלחמה הנוכחית שכולנו עדיין בתוכה, ו

bottom of page