top of page

ככה בונים עם! (חיי שרה)

מה היה הסיכוי שהיא תעמוד בכל התנאים האלו? סך הכל היא היתה ילדה קטנה, והמשימה היתה גדולה עליה פי כמה וכמה... אבל הילדה הזו הפתיעה את כולם, ועשתה משהו בלתי הגיוני לחלוטין!

כשרבקה מציעה לאליעזר מעצמה לשאוב מים לכל הגמלים, היא מכניסה את עצמה למצב של אין סוף נתינה וחסד, כיוון שלשאוב מים לכל כך הרבה גמלים, זה ענין של מאות ליטרים שצריך לרדת ולעלות ולשאוב שוב ושוב.


אבל מה שלא ברור זה למה אליעזר מצידו מציב לרבקה ניסיון כל כך קשה, שנראה בלתי אפשרי?

התשובה היא שכדי לבנות את עם ישראל, צריך שהבסיס יהיה בנוי על אנשים שעושים מעשים לא רגילים, אנשים שהם כל כולם נתינה אין סופית. יצחק הוא בנם של אברהם ושרה שעשו מעשים יוצאי דופן של גילוי ה' בעולם, והוא עצמו הוא ביטוי למסירות נפש של ממש על המזבח.


כדי לבנות את עם ישראל, יצחק צריך מישהי שתהיה בסדר גודל כזה. את זה אליעזר מחפש עבורו – ואת זה הוא מוצא, ובגדול! ככה קם הבסיס של עם ישראל!


אחרי אלפי שנים, ממש מול העיניים שלנו, אנחנו עומדים שוב מול ניסיון קשה. ויחד איתו, אנחנו זוכים לראות הופעות בלתי נתפסות של מסירות נפש של חיילים ואזרחים מכל הגוונים, וכל זה יחד עם הופעות עצומות של נתינה בלתי פוסקת בין כל חלקי העם.

אברהם ושרה יחד עם יצחק ורבקה בנו את הבסיס, ואנחנו כולנו כעם אחד חיים את כל הגודל של מסירות נפש ונתינה בלתי נתפסים, במציאות החיים ממש!


ואם נשאל: למה הקב"ה מעמיד אותנו בפני ניסיון כל כך קשה? אולי נוכל לענות את אותה התשובה: כדי להגיע למציאות הכל כך עוצמתית ומיוחדת שמחכה לנו בקרוב ממש, אנחנו צריכים לעבור בהצלחה את המצבים האלו, שמטרתם לגלות ולהוציא מתוכנו כוחות שאולי שכחנו שיש בנו. אחרי כל כך הרבה פירוד חיצוני, הפכנו להיות 'מנצחים יחד'.


חשוב לשים לב, שעם כל הקושי, אנחנו כעם, בעז"ה, עומדים בגבורה בכל הניסיונות, וצולחים אותם בגדול מעל ומעבר, בדיוק כמו רבקה בשעתה! כולנו בונים את עצמנו שוב ובגדול – כאשר כל מבוגר וכל ילד בכל מקום שהוא, בחזית ובעורף, בצפון-מרכז-דרום, הם שותפים של ממש בבניה המחודשת של העם שלנו ! 'יחד כולנו בונים את הנצח'.


שבת שלום ומבורך וחודש טוב ומבורך!

שמואל מינקוב, מאסטר נל"פ



צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מצטער טעיתי (אחרי מות)

בס"ד מהן 3 המילים שהכי קשה לומר אותן בין בני אדם? 'אני מצטער – טעיתי'. אם היינו מסוגלים לומר את המילים האלו, היינו חיים במציאות חיים אחרת לגמרי. הרבה מאד מריבות היו נמנעות, והרבה קשרים בין אנשים היו נ

תודעת הנס שבטבע (שביעי של פסח)

ישנם 2 מצבי תודעה עיקריים בהם אנחנו חיים: א. 'תודעת הטבע' – במצב הזה אנחנו חיים במסגרת קבועה, מחזורית וסגורה, בה הכל קבוע מראש וחוזר על עצמו שוב ושוב. במצב הזה כמו שהשמש זורחת שוב ושוב, כך גם מתנהלים

מדברים - ויוצאים לחרות (מצורע - פסח)

איך מצליח מלך כל כך נמוך לשלוט על עמים שלמים, בלי שבכלל יהיו שם גדרות תיל וכלבי שמירה?  הכירו את פרעה: מלך בגובה של אמה בלבד (כחצי מטר), ששולט בכל האימפריה המצרית. מה מקור הכוח שלו – ואיך זה ממש קשור

bottom of page