top of page

תהיו בעלי הבית (שופטים)

לפעמים אנחנו פוגשים אנשים שנראים בעינינו מיוחדים.

הם פועלים,עושים וחיים את החיים שלהם בצורה מליאת אנרגיה ומוטיבציה, וגם מצליחים להגיע להישגים.

זה אולי יכול לעורר קנאה, אבל בעצם כל אחד מאיתנו יכול להיות אדם כזה.


בשיטת הנל"פ אנחנו לומדים 'לדגום' אנשים מוצלחים, כלומר: ללמוד מה בדיוק הם עושים, ואח"כ לנסות לעשות כמוהם באותו נושא.

כנראה שהמכנה המשותף לכל המצליחנים (בכל התחומים) הוא זה שהם החליטו שהם בעלי הבית על החיים שלהם.

הם לא נותנים לשום אירוע שקרה להם בעבר או בהווה להשפיע עליהם. הם לא נותנים לשום חשש מהעתיד לצמצם את העשיה שלהם. הם אלו שקובעים אילו מחשבות,דיבורים ומעשים הם יחשבו ויעשו כדי לקדם אותם למטרתם.


זו יכולת מאד מיוחדת, כיוון שבדרך כלל אנחנו רגילים לתת למציאות לסובב אותנו ולהחליט עבורנו מה לחשוב ומה אנחנו מסוגלים או לא מסוגלים לעשות - אבל הם פועלים אחרת, וכנראה שזו הסיבה שהם מצליחים.


ובאמת, זאת תפישת עולם שכל אחד מאיתנו אמור לאמץ.

ואולי לזה מתכוונת התורה בתחילת הפרשה שלנו:  "שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך", ומופיע בספרים שה"שערים" של האדם הם העיניים, האוזניים והפה שלו, שדרכם הוא קולט ומתקשר עם העולם סביבו. התורה מדריכה אותנו להציב שמירה סביב האיברים האלו, ולשים לב מה נכנס ומה יוצא דרכם. זו הדרכה שמלמדת אותנו לא לאפשר לכל מיני ידיעות מחלישות ("תקשורת") להחליש אותנו, לא לתת לכל מיני כעסים לשלוט בנו, ולא לתת לכל מיני אנשים שליליים רשות להיכנס ולהשפיע עלינו.


כשאדם מבין עד כמה הוא חשוב, עד כמה עליו לשמור על עצמו מהשפעות שליליות, ועד כמה הוא באמת מסוגל לעשות זאת - כי הוא, בעז"ה, בעל הבית על עצמו - החיים שלו הופכים להיות איכותיים, נעימים ואופטימיים.

כשאדם חי בלי השפעות חיצוניות, הוא יכול להתקרב אל מי שהוא באמת, ולגלות את העוצמות הרוחניות הפנימיות שלו. וממילא ככל שילך ויתקרב אל עצמו ואל הקב"ה, ילך הקב"ה ויתקרב אליו. וזהו: "אני לדודי ודודי לי" (ראשי תיבות: אלול).



2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

להאיר את העכשיו (אמור)

איך מחזיקים מעמד במצבים לא פשוטים של ייאוש, אכזבה וחוסר תקווה? מאיפה שואבים את הכוח להמשיך קדימה? מאיפה יכולים רווקים ורווקות שמחפשים כבר שנים להקים משפחה, ולא מצליחים-לקבל את הכוח והעידוד להמשיך הלאה

להיות עצמאי באמת (קדושים-יום העצמאות)

השאלה שמהדהדת אצל כולנו היא האם נכון וראוי לחגוג השנה את יום העצמאות? מצד אחד עברנו אירוע קשה ומטלטל, ואנחנו עדיין בתוך אותה המלחמה, ומצד שני האם ניתן להתעלם מעניינו של היום הגדול הזה? כל ילד בתחילת ח

מצטער טעיתי (אחרי מות)

בס"ד מהן 3 המילים שהכי קשה לומר אותן בין בני אדם? 'אני מצטער – טעיתי'. אם היינו מסוגלים לומר את המילים האלו, היינו חיים במציאות חיים אחרת לגמרי. הרבה מאד מריבות היו נמנעות, והרבה קשרים בין אנשים היו נ

bottom of page