top of page

בוחרים בעוצמה! (פרשת ניצבים - ראש השנה)

אנחנו בערב שבת האחרונה של השנה, והיא כל כך קשורה לראש השנה:


"אתם ניצבים היום כולכם לפני ה' אלוקיכם". כתוב בספרים שהמילה "היום" כוונתה ליום ראש השנה. והתורה אומרת לנו: "תעמדו בקומה זקופה, בביטחון, בעוצמה" לפני ה', היינו: תבינו שכל מה שקורה בעולם, זה בהשגחה פרטית ממש: הכל הוא מתוך "פני ה' אלוקיכם".


כל אחד מוזמן להסתכל בחיים הפרטיים שלו במהלך השנה הזו, ולראות את השגחת ה' הפרטית והאישית שלו. ומעניין שלפעמים דווקא מצבים שאולי נראו לנו בהתחלה כמצבים של בלבול ואיבוד שליטה, מתגלים אח"כ כדבר הכי טוב שקרה לנו.


אולי לזה מתכוונת התורה בהמשך הפרשה: " הַחַיִּים וְהַמָּוֶת נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים". יש לנו יכולת בחירה איך להסתכל על המציאות ועל החיים שלנו: האם אנחנו חיים במציאות של חיים וברכה או במציאות של מוות וקללה. והתורה עצמה מציעה לנו: "ובחרת בחיים", כלומר: תעמיקו במציאות, תעמיקו בחיים שלכם - ותגלו את החיים שנמצאים שם. תגלו את הגודל, תגלו את מה שטוב, תגלו את העוצמות שלכם, של בני המשפחה שלכם ושל כל העם שלכם.


הגמרא אומרת שבראש השנה נפתחים 3 ספרים של צדיקים, בינוניים ורשעים. הכונה הפשוטה היא שבראש השנה הקב"ה מסתכל איך היינו ולפי זה מחליט היכן לכתוב אותנו.

אמנם  רבי לוי יצחק מברדיצ'ב אומר שמה שבאמת קורה הוא שבראש השנה נפתחים בפני כל אחד מאיתנו 3 ספרים ריקים. והקב"ה נותן לנו את אפשרות הבחירה להחליט איפה אנחנו רוצים להיות בשנה הבאה. כל אחד יכול להחליט ולבחור שהוא רוצה באמת להיות יותר טוב ויותר צדיק, וממילא הוא כותב את עצמו בספר הזה.


בראש השנה אנחנו מקבלים הזדמנות מיוחדת וזכות גדולה לבחור לעמוד לפני ה' , לבחור להיות טובים וצדיקים, לבחור להיות יותר עמוקים ועוצמתיים, שמחים ומלמדי זכות. אשרינו!


שבת שלום ומבורך

שנה טובה ומתוקה לכולכם

שיתגשמו כל משאלות לבכם לטובה ולברכה!

שמואל מינקוב

מאמן אישי, מאסטר נל"פ




3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

להאיר את העכשיו (אמור)

איך מחזיקים מעמד במצבים לא פשוטים של ייאוש, אכזבה וחוסר תקווה? מאיפה שואבים את הכוח להמשיך קדימה? מאיפה יכולים רווקים ורווקות שמחפשים כבר שנים להקים משפחה, ולא מצליחים-לקבל את הכוח והעידוד להמשיך הלאה

להיות עצמאי באמת (קדושים-יום העצמאות)

השאלה שמהדהדת אצל כולנו היא האם נכון וראוי לחגוג השנה את יום העצמאות? מצד אחד עברנו אירוע קשה ומטלטל, ואנחנו עדיין בתוך אותה המלחמה, ומצד שני האם ניתן להתעלם מעניינו של היום הגדול הזה? כל ילד בתחילת ח

מצטער טעיתי (אחרי מות)

בס"ד מהן 3 המילים שהכי קשה לומר אותן בין בני אדם? 'אני מצטער – טעיתי'. אם היינו מסוגלים לומר את המילים האלו, היינו חיים במציאות חיים אחרת לגמרי. הרבה מאד מריבות היו נמנעות, והרבה קשרים בין אנשים היו נ

bottom of page